vrijdag 9 november 2012

CHIPPIE


Gisteren de dag doorgebracht met het vogeltje dat is aan komen waaien. De hele dag bleef ie dicht bij me in de buurt. Er werden takjes en veertjes aan mijn voeten gelegd dus ik ben beng dat ie me als een mate ziet om eens lekker een nestje mee te gaan bouwen.

Het is zo vreemd om em af en toe te horen praten....Hij blaast zijn lichaam op en uit zijn krop komen dan de geluiden die hij aan het imiteren is....Hello chippie, chippie chippie chippie...... is mijn favoriet met meteen daarachter aan het geklak van zijn tong.

Toen ik de buren introduceerde met Chippie kwamen ze niet meer bij van het lachen.....met de handen op de knieƫn sloeg ze ....zo heb ik haar nog nooit gezien. Om het helemaal leuk te maken vloog Chippie op haar schouder en de buren die bijna nooit buiten zijn waren de hele dag in en uit de achtertuin. De buurman heeft meteen alle dierenartsen in de buurt opgebeld om te vragen of er een pratende vogel was vermist maar zelfs de dierenbescherming had geen vermissing in de boeken staan.

Dus zo blijft Chippie hier rond vliegen. Af en toe houdt ie zijn bekkie open en kijkt schuin omhoog. misschien moest ie wormen hebben dus ik ben aan het graven geslagen op zoek naar wormen....Nou die lust ie niet!!!!

Wat ie wel heel lekker vind is honingwater....met een pipetje wordt het in z'n bekkie gedruppeld. Het flesje kent ie nou en is er niet bij weg te slaan.

Een nadeel is dat de schuifpui dicht moet blijven en overal poepjes op het balkon.

Jazz probeert em af en toe weg te jagen maar is in het algemeen erg verdraagzaam tegen over het nieuwe huisdier....

Gisterenavond hebben we de gordijnen dicht moeten trekken omdat ie maar tegen de ramen aan bleef tikken om erin te willen....

Vanochtend was ie er weer...komt nu heel relax bij me zitten (door de potten) wipt op en neer op mijn benen, voeten en schouders.....

Is jaloers op Mr X...pikt em in zijn oren

2 opmerkingen:

  1. @ Een heel apart beestje, zou helemaal leuk zijn als ie zinnelijk zou zijn en Mr X niet in de oren zou pikken!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....