woensdag 14 november 2012

ZOLDER

Gisterenavond was er een hoop 'herrie' op zolder.....Vorig jaar hadden we al eens het getrippel van muizen gehad maar dit klonk meer als een vogel in nood.

De ladder werd uit de garage de trap op gehezen.....onder het luik in onze walking closet gezet en zo werd er een kijkje op zolder genomen. Ja hoor een vogle die schijnbaar ergens tussen de dakpannen een weg naar binnen had gevonden.....
Een chippie nummer 2 maar dan zonder spraak-talent! Het was niet de pratende vogel want zodra die me in de spiezen krijgt vliegt ie op mijn schouder.

Hoe krijgen we die er nu weer uit!

Zolders hier zijn totaal anders dan de hollandse zolders die we gewend zijn....niets geen afgetimmerd dak....gewoon zicht op de dakpannen en wat isolatie op de grond tussen de airco-buizen gegooid!!!!! op lopen kan dus ook niet.


Luik open gelaten......licht aan gelaten en een paar uurtjes gewacht tot ie naar de beneden gelegen verdieping was gevlogen... Deur van ons kleding-hok dicht en met een laken de verdwaalde vogel gevangen die ondertussen in paniek zelfs op het plafond had gescheten!!!!!

Vogel weer buiten losgelaten....

Ik begin me ondertussen een vogel-vrouwtje te voelen al doe ik mijn best om Chippie een beetje te laten ontwennen hier....krijgt geen eten meer, wordt af en toe weggeduwd en ik stook Jazz wel eens op om em te verjagen waar de vogel totaal schijt aan heeft. De schuifpui kan niet open zonder dat ie door het huis huppelt en fladdert en de vogelpoepjes worden ook minder leuk!!!!

1 opmerking:

  1. Oh marianne, dit is echt wel wat voor jou hoor!! Ik zou een vogelopvang beginnen! Wat ziet die zolder er inderdaad vreemd uit, maar ja, had je er wel op kunnen lopen dan had hij waarschijnlijk vol troep/opslag gestaan...!
    Weet je zeker dat t goed met je gaat, t lijkt er op dat je ze ziet vliegen de laatste tijd... ;-)
    Oproep aan Marlieke, ik zou wat vaker bij je oudjes langs gaan, want dit klinkt inderdaad zorgelijk...!
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....