woensdag 7 november 2012

LEUK BEZOEK VAN EEN PRATENDE VOGEL!!!!

Net nadat ik de foto van een agressieve vogel op Sis 2 Sis had gezet heb ik een opmerkelijke ontmoeting met Mr Ed zoals ik hem of haar genoemd heb.

Ik had mijn statief in de tuin staan en was foto's aan het maken van de kiwi knoppen die nu echt op springen staan.

Opeens hoor ik Hello Chippie en ik kijk en zie niemand anders dan een vogel op de schutting zitten....
kijk nog een keertje om me heen, zie niemand en ga maar weer verder met fotograferen....

.....nu hoor ik het geluid alsof er iemand aan het klikken met zijn tong is en ik kijk weer de vogel aan.......



Nu zie ik dat z'n lichaam een beetje opblaast en geluid produceert.....Het is dus een pratende vogel....Ik roep Mr X want anders zou hij me nooit geloofd hebben.

Na even de kat uit de boom gekeken te hebben besluit de vogel vriendjes te willen worden en komt op mijn schouder zitten....



als ie weer weg vliegt naar de grond en ik door de tuin loop volgt hij/zij me overal......
brengt me takjes en vliegt constant op mijn schouder of voeten.

'Hallo chippie' en nog een aantal zinnetjes kraamt ie uit. Als ik naar binnen gaat lokt ie me terug door te praten via de hordeur en gaat voor het raam zitten om aandacht te vragen.



Wat een ongelooflijke ervaring!!!!!

Hoopt dat ie iedere dag even komt buurten.....

Loop ik even later over de dijk met de hond en wie land er aan mijn voeten......
maar gauw op mijn schouder gezet voor Jazz te vriendelijk met em zou worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....