donderdag 18 oktober 2012

FIRE TRAINING

Voor de tweede keer in korte tijd hadden we weer een fire training op het werk.

Vorige maand hadden we een bepaald scenario voorgeschoteld gekregen waar we als groep over discussiƫren en een plan voor moesten opstellen..... dit keer stond er brandje blussen op het programma.
Tenminste dat dachten een aantal van ons, waaronder ik, die zich wederom hadden opgegeven om deze training bij te wonen.
Helaas was dit niet aan de brandweerman-trainer doorgegeven die van plan was zijn riedel van vorige maand weer af te ratelen!

Er moest dus een alternatief verzonnen worden.....

Dus; de 4 nachtdienst collega's werd de opdracht gegeven om de rest van de grote groep te lokaliseren en evacueren aan de hand van de presentie lijst waarop we altijd onze naam moeten aan het begin van de trainingen.

Aan ons- de rest van de groep- werd verteld dat we ons overal in de hostel mochten bevinden.
Zo gezegd zo gedaan.....even later zaten we dus allemaal verspreid in de hostel te wachten tot onze redders ons kwamen redden!

Ik had een kop thee gemaakt en had me comfortabel neer gevleid in een van de rolstoelen die een collegaatje door de gangen begon te duwen.... Anderen zaten in groepjes te kletsen en eentje zat zelfs op de toilet.

Na een tijdje werden we allemaal gevonden en in de eetkamer verzameld. Omdat we allemaal de groots verwarde bewoner naspeelden (en dan 10 keer erger) had er iemand van de nachtdienst bij ons moeten blijven maar zij verdween met de andere om de ene laatste 'bewoner' te redden die zich op de WC geinstaleerd......
De brandweerman-trainer zei op dat moment :" Niemand let op jullie dus ga maar weer lekker dwalen", en weg was iedereen weer!!!!!

Daarna werd er nagepraat en toegegeven dat dit soort trainingen in het echt toch wel heel anders zijn dan op papier en dat er het een en ander moet worden veranderd worden in de manuals.....

Later die avond had ik dienst en terwijl ik een bewoonster thee in schonk zei ze tegen me: " Ik ben blij dat ik je weer zie lopen hoor, want ik zag je vanmiddag in een rolstoel zitten"

Laten we maar hopen dat we nooit in een situatie terecht komen dat we echt iedereen moeten evacueren.....


In de tuin begint de Bottle brush flink rood te kleuren. Toen ie een paar jaar geleden in volle bloei was nokte een storm 'm tegen de grond en brak de basis tak af waar de hele struik op was gebaseerd. Hierna hebben we geen bloem meer gezien totdat vorige week er weer bloemen rood begonnen te kleuren. 

Laten we hopen dat ie dit keer overeind blijft staan en we kunnen genieten van de leuke bloemetjes die allerlei vogeltjes aan trekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....