zaterdag 13 oktober 2012

PPP


Gisteren hadden we een meeting met de CEO (de eerste P) op het werk waarin ze de nieuwe strategie en toekomst van ons werk toelichtte.

Eerst werd ons nieuwe logo, een nieuwe map plus folders met informatie e.d. onthult en daarna kregen we een inspirerend filmpje te zien van een farmers market in Seattle waarbij de vis verkopers wel heel erg leuk hun dag door komen. Ze doen er alles aan om hun vis op een leuke manier te verkopen en het doel van het filmpje was denk ik om ons in te laten zien dat als je gemotiveerd naar je werk gaat, de dag positief benaderd en door interactie met collega's en 'klanten' van iedere dag een dag te maken die de moeite waard is.....

(Nou ga ik altijd met veel plezier naar mijn werk en dat wordt voor mijn gevoel beloont met reacties dat iedereen vaak oprecht blij is me weer te zien en me missen als ik een tijdje niet werk dus ik heb het gevoel dat ik al via deze werkwijze werk).

Het filmpje was dus inspirerend om te zien.....het was leuk te zien hoe de vis-gooiende-visverkopers hun werk tot een attractie maakten!

Ondertussen werden er snoepjes in de vorm van visjes naar ons, het publiek, gegooid....maar daarna moesten we allemaal naar buiten om met echte vissen te gooien.....dit was minder leuk.
Ik begrijp wel wat de bedoeling was maar de keuze om met deze dieren te gooien ging me een beetje te ver. Op die vismarkt worden de vissen verkocht en zouden ze in de pan belanden voor een maaltijd maar hier werden ze eigenlijk weggegooid nadat ze zo vaak op de grond zouden belanden!!!!!!

Ik was gelukkig niet de enige die er zo over dacht en ik geloof niet dat het vis-gooien in de toekomst nog een keertje door ons management gebruikt zal worden....

Nadat we allemaal weer binnen op onze plek zaten en het merendeel van mijn collega's behoorlijk naar vis rook hebben we de rest van de meeting gelukkig positief afgesloten met de laatste 2 P's....
Punch & Pizza

plus nog een bezoekje aan het winkeltje waar op dit moment weer pepernoten en taai taai te koop zijn!

3 opmerkingen:

  1. Jij hebt zo'n inspiratie dag helemaal niet nodig, jij bent t zonnetje op je werk en ik kan me goed voorstellen dat ze je missen als je een tijdje vrij bent, maar misschien is dit wel goed voor minder enthousiaste collega's en met vis gooien is wel een heel fout idee van de directie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Ha ha dat is 'hear-say'....
    en altijd het beste in je familie zien!
    het was al met al wel een leuke meeting hoor. (op de vis lucht na dam)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....