vrijdag 28 september 2012

NACHT FOTOGRAFIE


Geïnspireerd door Liselotte die momenteel een foto cursus doet en hierbij zoveel leuke dingen doet en leert ben ik gisterenavond op pad geweest.

Alle lessen die ik tot nu toe heb gehad waren het merendeel theorie en bijna nooit in de praktijk. Met heel veel nummertjes, droge materie, bracketing & focal distance en vaak heb je de praktijk nodig om te zien hoe alles werkt (en zodoende aan de lijve onder vind hoe het kwartje valt in mijn hersenpan).

Meestal gaat mijn camera mee op uitjes of de dagelijkse wandeling met Jazz om wat natuur op de foto te zetten maar ik ben meer iemand die graag dingen op foto zet...bloemen, spullen...zou graag mensen willen schieten maar onbekenden vind ik altijd een beetje 'eng' en durf niet goed op ze af te stappen om toestemming te vragen!

Maar goed, gisterenavond een half uurtje na zonsondergang ben ik op pad geweest....camera, statief en ontspanner mee richting de spoorovergang aan het einde van de straat.

Zodra ik mijn statief had opgezet, een beetje in de buurt van een paal zodat ik niet in de weg stond op het voetpad begon het geëxperimenteer naar de juiste camera stand.

Mensen in auto's begonnen Say Cheese te roepen uit hun open ramen, af en toe werd er flink getoeterd en leek ik een beetje op iemand van de verkeerscontrole die overtreders zocht!!!!!
Ik hield in ieder geval de streps van de camera maar vast in geval iemand zou proberen vanuit een auto mijn statief een zetje zou geven.....

Thuis gekomen had ik de smaak te pakken en wilde nou ook eindelijk eens een star trail op de foto hebben, met de zelfontspanner kan ik mijn sluitertijd uren open zetten.....maar de bewolking had in gezet en er stond toch een behoorlijk windje waardoor ik bang was dat alles om zou waaien.

Was in ieder geval een leuk einde van een heerlijk zonnige dag (27 graden)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....