donderdag 12 juli 2012

SAFARI

Volgend jaar gaan we weer naar Afrika op vakantie.

We zijn van plan om samen met ons HELE gezin een weekje op safari te gaan. Iedereen zal van zijn of haar eigen plekje in de wereld invliegen naar J'burg SA.

Ik kijk er nu al naar uit om al mijn kids weer eens bij elkaar te hebben zonder dat er eentje mist!
Dat moet minstens al drie jaar of langer geleden zijn geweest.....


......... om al een beetje in de stemming te komen zet ik 's avonds de TV op SBS one om een docu over de Kalahari te kijken.

Alles is even mooi en schattig....zolang ze maar geen honger hebben.
Ze spelen, liggen te zonnen, luieren, lopen of rennen wat rond en slurpen uit de water holes......

Maar helaas.....er komt een tijd dat ze honger krijgen en dan moeten ze op jacht!!!!!

En zo worden er onschuldige buffelkalfjes gepakt, jonge springbokjes, muizen (minder erg... maar daar kunnen ze niet zo lang op teren). Hyena's vallen zelfs een nijlpaard aan, olifanten worden het slachtoffer van leeuwen enz enz.....

Met een half oog kijk ik deze slachtingen aan....ik weet dat het de natuur is maar ik hoef het niet zo nodig te zien!
Ik denk dat het de droom van iedere safari-ganger is dit live mee te mogen maken maar ikke niet. Laat ze hun prooi maar hebben gevangen als ik kom....

Jagen is prima, ze het te zien opeten is geen probleem maar de keel doorbijten en de feitelijke afmaak hoeft voor mij niet zo!

8 opmerkingen:

  1. Laten we hopen dat het HELE gezin ook weer terug komt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ daar gaan we wel vanuit toch....in de tent maar in het bed zover mogelijk van de ingang slapen!!
    Misschien gaan de leeuwen eerder voor een vettere hap.....dan zit je goed!
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga ECHT niet in een tent slapen hoor!! Mij niet gezien!!
    Dat hebben we toch niet echt geboekt? Weet dat ik een gegeven paard niet in zijn bek mag staren maar kijk ook liever niet in een bek van een leeuw!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ nou we hebben echt een tent geboekt voor een paar dagen!
    Maar de tent staat op palen en in een kamp met hekken.
    Kom op waar is je zin in avontuur???

    Kijk maar eens op de site, op aanraden van je grote zus geboekt....ti's meer een grote tent.
    Xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahaha- chris er zit een hek omheen! Je durft ook zeker geen guided walk te doen 'zonder hek' ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou dat wordt nu al genieten, lijkt mij. Alvast veel plezier met de voorpret.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou als ik dit zo lees wordt het 'uitkijken naar de safari' verdeelt in 2 kampen:

    Voor-pret
    &
    Voor-angst

    In welk 'kamp' hoort Marlieke thuis!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....