donderdag 22 maart 2012

DRAW SOMETHING

De komst van mijn iPad heeft zeker mijn leventje veranderd.

Als ik thuis ben is mijn nieuwe speeltje toch altijd een beetje in de buurt en ik begrijp nou ook alle mensen beter die de hele dag met hun iPhone bezig kunnen zijn.

Het begint al als ik wakker wordt....even in bed door mijn mailtjes heen flicken en de virtuele krant door bladeren. Het scherm staat inmiddels al vol met allerlei apps en ik heb de keuze uit een heel assortiment kranten: The Age, Herald Sun, Telegraaf en zelfs de PZC....dan hebben we ook nog BBC news, 7 News RTL Nieuws 365 & 9 Newsbreak om maar wat op te noemen.

Dan hebben we de TV categorie waar ik de australische en nederlandseTV gids in heb opgeslagen samen met uitzendig gemist en Fango HD (waarmee het leuk is om als je een bepaald programma bekijkt  je de reacties van andere kijkers kunt volgen).

Natuurlijk facebook .....om alle familie en vrienden te stalken...

De wereld klok zodat we weten hoe laat het in de rest van de wereld is.

Een aantal apps over het planeten stelsel...waardoor ik nu dus erachter ben gekomen dat de maan niet altijd 's nachts schijnt, maar ook wel eens overdag opkomt en 's avonds weer onder gaat!!!! 50 jaar oud en nooit geweten!!!!

Recepten, delen uit de Libelle, een hele boekenkast vol boeken, Ebay, de woningmarkt enz, enz.....

...............en natuurlijk de games!
Dit vakje staat boordevol met spelletjes.
Sudoku, nog altijd een favoriet, freeCell, Spider Solitaire, Letris, Escape, Hangman...
De laatste weken ben ik een beetje verslaaft aan Jumbline 2 waar ik steeds van een woord een heleboel andere woorden moet maken en soms op de makkelijkste woorden niet kan komen.

Jet heeft me enthousiast gemaakt voor het spelletje Draw Free. Tekenen en raden maar.
Met mijn zusje ben ik al bij turn 40, Jeroen heeft ergens afgehaakt en sinds kort speelt zelfs meneer X mee en dat is totaal geen spelletjesman!!!!!!

Gisterenavond zaten we TV te kijken en ondertussen gingen de tekeningen over en weer.
Ik op mijn grote iPad, hij op het kleine schermpje van zijn iPhone.

(Nou kan ik altijd zien als hij op de iPad heeft gezeten want dan trekt hij de letters wat groter omdat hij een leesbril nodig heeft en die meestal ergens anders in huis ligt)

Op het scherm zie ik dat hij een pistool getekend heeft.....engels woord dus GUN...de G en U zitten wel tussen de letters waar ik uit kan kiezen maar de N is nergens te vinden.

'Dat is toch een gun', vraag ik dan maar aan meneer X die ondertussen zijn mails checkt?....'Jaha' is zijn antwoord.....'maar er zit geen N in mijn keuze letters'! Dus ik druk op andere letters tot ik bij GUM beet heb. Ja die lettertjes zijn ook zo klein is zijn reactie.

Volgende tekening. Ik zie iets wat op een hond lijkt en hij schrijft er voor de duidelijkheid Movie dog bij.
Dan beginnen mijn hersenen te graven in mijn geheugenbank....Lassie, Rex, Benji.....ik kom er niet op en vraag de beginletter (makkelijk als je bij elkaar in de zelfde ruimte zit....)

Begin letter is een M. Nou ik weet het nog steeds niet....tweede letter ....I. Nog gaat er geen lampje branden....derde letter L.....MIL?????? Vierde E, nou ik ben het spoor totaal bijster. De laatste letter schijnt een Y te zijn....MILEY. Ja van die film die we samen gezien hebben in de bioscoop een aantal jaren geleden....
Ohh Marley!!!!!!

Kleine lettertjes en niet de juiste lettertjes......
Maar wel heel leuk dat we af en toe eens een spelletje samen doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....