zaterdag 24 maart 2012

FILM: THE BEST EXOTIC MARIGOLD HOTEL

Nadat we gisteren de auto weer bij Marlieke hebben afgezet zijn we samen naar de film geweest. We hadden al sinds Vaderdag 2 bioscoop kaartjes liggen maar het was er nog steeds niet van gekomen om een keertje te gaan. Goh, zei onze dochter ik ga ook naar de film naar welke gaan jullie? Zij ging met vriendinnen naar 21 Jump street en wij naar   the best exotic Marigold Hotel 

De film is hier net uit en het leek mij wel een leuke film...dus we besloten naar de middag voorstelling te gaan.



Bioscoopbon ingeruild voor een movie ticket en binnen no-time waren we binnen. De zaal was nog niet open maar zonder op het kaartje te kijken in welke van de vele zalen het was zagen we precies waar we moesten zijn; zaal 2....waar alle grijze mensen zich verzameld hadden, met en zonder looprekjes. Het leek wel of het hele bejaardentehuis een middagje uit was. Nou 'Marianne' zei meneer X,  'ik denk dat jij de jongste bent vanmiddag'. Dat klopte denk ik wel een beetje totdat we een baby hoorde jengelen achter in de zaal (of ie met zijn of haar moeder of oma was weet ik niet).

'Wel fijn' zei ik tegen meneer X, 'dit is de generatie zonder popcorn' (want wat hebben we een hekel aan de geur en het constante geknauw van popcorn van de buren tijdens de film) 
Niet dus....onze buurvrouw vertelde ons eerst dat we op haar plaatsen zaten (niet dus.... misschien haar leesbril vergeten) en daarna kwam de familie doos popcorn tevoorschijn!!!!!!

De voorfilms van alle andere films die binnenkort te zien zijn waren een mengeling van tekenfilms en andere kinderfilms. Dat doen ze vast expres want nu kunnen alle oma's en opa's om ons heen kijken waar ze met hun kleinkinderen naartoe kunnen binnenkort.

Gelukkig waren aan mijn kant een aantal stoelen vrij, dus toen de film begon zijn we wat stoelen naar rechts opgeschoven.

Vanaf de eerste filmbeelden tot aan de aftiteling was het een geweldig leuke film. We hebben gelachen, net als alle anderen om ons heen..... Meneer X herkende bepaalde beelden uit India uit zijn tijd dat hij nog veel over de wereld reisde en ik zou zo met mijn camera daar op vakantie willen.

Waarschijnlijk niet echt een film voor tieners maar voor iedereen boven de 40 een echte aanrader......



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....