zondag 4 november 2012

MR X


De dag begint mooi en het belooft een warme dag te worden. Voordat ik naar het werk ga besluiten we nog even naar het strand te gaan.
Op de fiets hebben we ons binnen 10 minuten geïnstalleerd op het altijd-bijna-lege-prive-strandje-aan-het einde-van-het-dijk-pad!

Nooit veel mensen te zien op het strand zelf. Het was wel weer druk op de rivier met het komen en gaan van kleine plezierjachtjes die met sputterende motoren parallel aan het fietspad richting zee gaan.

Ik heb een stukje krant meegenomen en Mr X stopt de oordoppen in zijn oren en connect ze met zijn I phone en gaat op zijn rug liggen genieten van 'zijn' muziek. Zelf hoor ik niet meer dan een aantal muziek-tonen die langs de oordoppen de lucht in lekken.

Af en toe zingt hij mee zoals alleen mensen dat doen die oordoppen in hebben en vergeten dat de rest van de wereld niets hoort:.......en ik begrijp maar al te best waarom hij vroeger van de paters op school moest playbacken en niet mee mocht zingen..... Op zijn buik trommelt hij het ritme en als hij af en toe iets tegen me zegt praat hij zo hard dat het hele strand mee zou kunnen genieten als er iemand geweest was......
 Aan de hand van sommige woordjes weet ik naar welk liedje geluisterd wordt.....Achterop mijn fiets, Afrika om er maar twee te noemen.

Morgen is hij jarig..... mijn Mr X.
Hij zit nog steeds aan de goede kant van de 50 maar het duurt nu niet lang meer voordat we ons officieel in kunnen laten schrijven in een senioren woning!!!!

Wat veranderd je gevoel voor wat oud is en jong toch in de loop der jaren. Aan die senioren woning zijn we naar mijn gevoel nog lang niet toe en ook al zijn we volgens onze jongste dochter al bijna bejaard, (en vreemd genoeg haar oudste zus al middle aged) voelen ons gelukkig nog jong!

4 opmerkingen:

  1. Lieve ouwe luitjes... Jullie zijn net zo jong als je je zelf voelt!!! En die senioren woning kan nog wel ff wachten hoor!! Eerst een huis met lekker veel trappen dat houd je jong!!
    Gefeliciteerd met die jonge god van je!! Fijne zonnige dag!!! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ Hi baby zusje, ja die trappen gaan nog steeds goed, vraag maar aan Jazz....die blijft af en toe beneden liggen om op adem te komen na een wandeling.

      Verwijderen
  2. Vanuit een regenachtig zuid-limburg, van Harte gefeliciteerd met Mr. X. nog een fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ Dank je wel Marga,
      Na al die jaren jarig te zijn geweest in de herfst in de lente een leuke afwisseling.

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....