woensdag 21 november 2012

CAR BOOT SALE


Het voordeel van je huis opruimen is natuurlijk een opgeruimd huis..... het nadeel is een overvolle vuilnisbak en in de garage een soort opslagplaats van spullen die te goed zijn om weggegooid te worden. Eerder hadden we al de nodige dozen naar de charity shop gebracht maar nu dacht ik misschien een zakcentje te verdienen door eens een plaatsje te huren op een Car Boot sale.

Dus toen ik een aantal weken geleden een bord bij het plaatselijke gemeente huis zag hangen voor een aankomende car boot sale heb ik voor $ 20.- en parkeerplaats geboekt......

Een week van te voren zag de weersverwachting er droog en zonnig uit maar naarmate de zondag dichterbij kwam veranderde dit in af-en-toe-een-buitje......en gevoelstemperatuur 12 graden......Grrr.

Op zaterdagavond werd er nog een laatste kijkje genomen bij de australische buienradar en het weerplaatje zag er als volgt uit:
Vanaf 7.00 tot 13.00 regen!

Nog steeds de hoop dat het hopelijk allemaal wel mee zou vallen....(een car boot sale is namelijk vanuit de achterbak en op een tafel of grond van/voor je auto dus veel te schuilen valt er niet in de regen.

Vanaf 7.00 uur kon je opzetten en de verkoop was tussen 9.00 en 13.00 uur

Om 7 uur begon de regen die rond een uurtje of 12 pas ophield. Ik had wat spullen in plastiekzakken gestopt en een plastiek kerstkleed over de koopwaar gebonden.

Heb geprobeerd er maar het beste van te maken maar een topdag in een lekker zonnetje zou het nooit meer kunnen worden.

Het heeft ge-mot-regend, periode's van enkele tientallen minuten droog en gestort-regend.....
De kerstbeer die op mijn tafel zat zag eruit als een verzopen kat en het aquarium zat vol met regenwater waar alleen nog een levende vis aan ontbrak.Zelf zag ik eruit als een verzopen kat en kroop af en toe maar helemaal de achterbak in om te schuilen.

De man naast me verkocht 2 planten a la $ 5.-, de mensen tegenover me hadden voor een paar dollar kinderkleding verkocht dus een behoorlijk verlies als je de huur meerekend. Al met al heb ik met een $35.- dollar winst het nog redelijk gedaan.

Die middag mocht ik naar het werk, da's een stuk makkelijker om een belegde boterham te verdienen!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....