zondag 23 september 2012

JAMIE'S DISASTER



Sinds ietsje meer dan jaar is Mr X meer actief in de keuken dan al die jaren dat ik hem al ken.
Vooral Jamie Oliver is zijn grote bron van inspiratie....

Zodoende zitten we iedere donderdag voor de buis om inspiratie op te doen in een dubbele aflevering van Jamie's 30 minutes meals.

Afgelopen donderdag werd in het TV programma een pasta schotel met broccoli op tafel gezet en omdat de voorraadkast uitpuilt van pasta in allerlei soorten en maten besloten we dat dit weekend dit recept maar eens te proberen.

Zaterdag middag en Mr X zit naar de halve finale AFL te kijken en terwijl de beide ploegen zich in de strijd werpen voor een felbegeerde plek in de finale besluit ik aan de pasta te beginnen.....

Afgeleid door het lawaai van potten, pannen en de blender (een foodprocessor hebben we niet) staat Mr X meteen naast me en begint als hulpje in de keuken te 'helpen'.....

Nou vind ik het altijd moeilijk om mijn controle uit handen te geven vooral als ik ongevraagde hulp krijg maar Mr X laat zich niet zomaar wegsturen en als een ware Jamie begint hij de ingrediƫnten in de blender te gooien. De stronk van de broccoli had ik er al in gestopt....de ansjovis bleek in een soort rode saus te zitten ipv olie en in plaats van 3 visjes werd het hele blikje bij de massa gegooid. Terwijl hij er zout bij deed (Jamie is gek op zout) vloog bijna de hele pot met salt flakes erin en moest de helft er weer uitgeschept worden. Toen moesten er ook nog 2 gedroogde pepers in en voor de 'bite van Jamie' gooide mijn hulpje de hele pot erin !!!!!!

Als laatste moest de pasta en de kaas erbij en werden de borden opgeschept...

WHOW....de eerste hap brandde in mijn mond en terwijl Mr X zich probeerde goed te houden had ik al 3 glazen water op.

Het was echt niet lekker, zo veel bite was echt een beetje vies en teveel!!!!!

Na een paar happen werden 2 borden en de rest van de pan-inhoud in de vuilnisbak gekieperd.....
en aten we als alternatief maar een boterham met kaas!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....