donderdag 13 september 2012

DESSERT WIJN


Met een 'knal' kwam er begin deze week een einde aan de paar weken dat ik stijf van de medicijnen als een zombie functioneerde in het dagelijks leven en werk.

Vanaf nu 3 weken vrij en zorgen dat ik weer een beetje de juiste balans kan vinden met mijn lichaam en de  apotheek!


 Gisteravond was er geen wijn meer in huis maar ik dacht nog een flesje in de voorraadkast gevonden te hebben.  Eentje die daar al een een tijdje verschuil ging achter wat andere drank die nooit gedronken wordt.
(Zelf zit ik nog steeds in het limonade tijdperk en drink zowel geen wijn als bier maar Mr X mag graag een glaasje drinken.)

Een elegante fles met een mooi etiket maar met een kleine inhoud van maar 375 ml. Volgens mij is dat dessert wijn aldus de kenner maar omdat de lettertjes op de fles te klein waren aan mij de taak om te lezen of het werkelijk om dit soort wijn ging. Niets te zien...alleen dan dat het alcohol gehalte 17% was en dat is wel erg veel voor een wijntje.

Nadat de fles open getrokken was en er aan de kurk geroken werd bleek het inderdaad toch om een dessert wijn te gaan..... niet lekker dus.....

Omdat het zonde was om het goedje door de gootsteen te gieten belde ik vanochtend bij de buren aan.
Of hun van dessert wijn hielden....dat we 'm open getrokken hadden maar er niet van hielden en we er liever iemand een plezier mee deden.

De buurman pakte em aan, bekeek met een verheerlijkte blik in zijn ogen het etiket en zei dat dit zijn lievelingsmerk was en dat hij 'm heerlijk vond.

Met een 'Then I made your day' nam ik afscheid maar nu ik weer thuis ben ben ik bang dat we dit flesje ooit, waarschijnlijk al heel lang geleden, eens van hun cadeau hebben gehad!!!!!!!

OK, een gegeven paard mag je nooit in de bek kijken, maar geldt dat ook voor in de bek gieten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....