donderdag 16 augustus 2012

ZONNEBRIL


Jazz haar pillen waren op dus gisteren naar Frankston om de voorraad aan te vullen. Dagelijks krijgt ze nu glucosamine en fish oil om haar gewrichten een beetje soepeler te maken en gelukkig heeft ze er baat bij!

Ik kreeg meteen een beetje de kustplaats op haar 'best' te zien.
Marlieke vind het maar een gevaarlijke stad en dit keer moest ik haar gelijk geven.....
Bij het bus station liepen een paar vage figuren die of totaal stoned of wel dronken waren.....voor het winkelcentra twee meisjes aan hun mobieltje waarvan het deels opgevangen gesprek als volgt ging; F*&^king this, F%$&* that....  verderop een bitch fight met de woorden F*%^-king bitch en even later vlogen er een paar knullen met capuchons langs me heen alsof ze ergens voor op de vlucht waren!

Binnen in het winkelcentra merk je hier echter niets meer van en meestal parkeer ik in de parkeer garage zodat dit allemaal aan je voorbij gaat (maar deze keer dus niet).

De pillen waren snel gekocht evenals een aantal (verjaardag) kaarten die nou eenmaal makkelijk zijn om in huis te hebben.

Daarna was mijn missie een nieuwe zonnebril. Omdat ik een bril moet dragen om TV te kijken, auto te rijden en veraf alles een beetje minder wazig te zien (de wereld is trouwens wel een stuk mooier, opgeruimder en iedereen heeft wel een zeer gave huid zonder bril maar dat terzijde) draag ik buiten vrij vaak een zonnebril.
Waarschijnlijk uit ijdelheid want ik vind een bril echt niet leuk!!!!!
Mijn zonnebrillen van de afgelopen jaren waren dus gewone brillen met donkere glazen. Niets geen leuk modieus modelletje....gewoon-een-bril-met-zonnebril-glazen zoals ik al eerder schreef! Eentje die eigenlijk te klein is om de zon uit je ogen te houden want altijd weet ie wel boven of aan de zijkant langs het montuur te piepen.

Dit keer had ik eindelijk een winkel gevonden die ook op sterkte gemaakte glazen in leuke wat grotere modelletjes kon zetten. Helaas zat aan deze zonnebrillen ook een ander prijskaartje, wat dat betreft weten ze de medisch afhankelijke klant wel altijd te vinden. Bovenop het montuur zelf kwam al gauw nog een paar honderd $$$.

Geen 2 voor de prijs of 1, geen leuke aanbiedingen dus.

Ik naar huis want daar moest ik nog even over nadenken....

Later die dag belde het werk of ik zin had in een weekenddienst,
Ben daarna meteen terug gereden naar Frankston om mijn zonnebril te bestellen.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....