donderdag 9 augustus 2012

UIT ETEN ZONDER GELD

Gisteren waren we beide een dagje thuis, Mr X werkte vanuit huis en ik was vrij.
We besloten 's avonds een hapje bij de Thai te gaan eten...lekker door de week dus lekker rustig.

In de auto hoorde we al een Viber binnen komen en toen we naast de auto stonden zagen we dat het van Marlieke was.... Ze had koorts en voelde zich totaal niet lekker. Waarschijnlijk heeft ze waar haar vader net een beetje vanaf is! We stelden voor haar van Uni op te halen zodat ze thuis uit kon zieken met een beetje verzorging maar ze had de volgende dag een belangrijk practicum die ze niet kon missen. (zo trouw aan haar studie). Dan maar met wat strepsils en pijnstillers in bed blijven en wat eten laten brengen door een vriendin. Met de belofte dat haar vader haar na de practicum op zou halen verbraken we het gesprek.

Een beetje aangedaan kwamen we het restaurant binnen. Nooit leuk als je niets kan doen als iemand zich beroerd voelt.
We bestelden onze maaltijd en lieten de telefoon maar op tafel liggen voor als we alsnog nodig zouden zijn later die avond....

Na een lekkere hap kwam er een berichtje binnen op de mail. Mr X's betaalpas was geblokkeerd door uitgave die verdacht waren!!!!!
Meteen werd de rekening gecontroleerd (lang leve de iPhone) en er bleek weer 3 maal een vreemd bedrag afgeschreven te zijn. 3 keer het zelfde bedrag van 23.56 of zoiets. Het klonk verdacht veel op wat ons  ongeveer een jaartje geleden is overkomen.

Kaart geblokkeerd dus geen geld om voor onze maaltijd te betalen!!!!

Mr X legt alles uit aan de restaurant uitbuiter en ik stap in de auto om thuis de spaarpot te plunderen. Als ik na een half uurtje terug kom, onze schuld betaal met een flinke tip zit Mr X achter een wijntje met het fraude team van de bank te bellen. Er is geprobeerd $ 2.500.- van de rekening af te halen en weer zit de dader in Zuid Afrika volgens het Falcon team. We hebben inderdaad 1 hotel geboekt voor onze trip volgend jaar....(de rest van de reis is op andere wijze betaald)......Het zelfde hotel als 2 jaar terug!
Zeker weten doe je het natuurlijk nooit maar misschien verdient iemand daar een leuk zakcentje met het verkopen van bankpasjes-gegevens!!!!!

De serveerster had met ons te doen...ik kreeg een hele hand after eight toe gestopt (vind ik zoooo vies) en later kwam ze nog met een blikje Cola omdat het telefoon gesprek nog even duurde.

Het wachten is nu dus op een nieuwe bankpas.....gelukkig zitten er nog wat meer dollars in de spaarpot!


Mijn voor mijn verjaardag gekregen armbandje vertegenwoordigd nu ook mijn drie kids.....
gisteren kreeg ik het emu bedeltje binnen wat natuurlijk twi twi voorstelt, het knuffeltje van Liselotte, Chris zijn vliegtuigje had ik al in Nederland aangeschaft en ook de verloren koffer van Marlieke hangt eraan.

Je wordt wel hebberig door zo'n armbandje hoor want ik heb er nog een aantal op mijn verlanglijstje staan!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....