maandag 2 april 2012

SOS HELP ME

Begin jaren tachtig kochten we onze eerste computer.
De commodore 64, een van de eerste computers voor mijn gevoel, of misschien meer; een van de eerste betaalbare computers.
Een grijs gevalletje met een printer die met veel kabaal regel na regel afratelde......
Meneer X zat er uren achter, de kunst was dat je er zelf programmaatjes voor moest schrijven. Hiervoor zat hij regelmatig met een nieuw idee 's nachts te schrijven. In plaats van CD tjes werd er met floppy's gewerkt en op dit moment is het een raadsel of ik ook wat met deze computer heb gedaan !!!!!

Zonder internet was het denk ik voor mij meer een soort luxe type machine.....

Maar goed, toen we getrouwd waren en in Leusden woonden een paar jaar later ben ik maar op cursus gegaan.
Een oude wiskunde leraar probeerde ons programma's te leren schrijven....Niets voor mij....wiskunde is zo wie zo al niet mijn pakkie an.  Ik was meer op het niveau; waar zit de aan en uit knop en wat kan ik zo allemaal op een computer doen.

De volgende cursus was in Engeland toen we al een betere computer hadden en internet net op de markt was. Deze cursus, gegeven op school met andere moeders ging meer over de aan en uit knop en hoe ie schoon gepoetst moest worden.....en dit niveau was ik al voorbij....dus weer een waardeloze cursus!

Er volgde er nog een paar maar deze hadden met fotografie te maken en hier leerde ik een hoop van.

Vandaag de dag kan ik me geen leven meer voorstellen zonder computer, iPad en internet.

De meeste dingen leerde ik van Meneer X en mijn kids brachten me alle nieuwe snufjes bij.....Al loop ik nog regelmatig vast en heb ik hulp nodig.

Zo ook gisteren, ik had wat muziek op mijn computer gezet die ik graag op mijn iPad wilde hebben. Heel moeilijk probeerde ik dit met dropbox te doen maar helaas kwam ik er niet uit, meneer X trouwens ook niet. Dus toen Marlieke de auto terug kwam brengen werd ze met een stukje taart (van Baby) en een glaasje lemon lime & bitter voor de computer gezet.
We waren helemaal verkeerd bezig.......hier hebben we iTunes voor..... aldus onze expert!

Marlieke had het na even sleutelen voor elkaar en als dank heb ik haar niet op de bus gezet maar met de auto naar Uni terug gebracht.
's Avonds toen ik even het dagelijkse tekenspel wilde doen zag ik tot mijn schrik dat het beeldscherm van mijn iPad wel heel erg akelig leeg was....alle apps verdwenen, mijn goed gevulde boekenkast....helemaal leeg!

Een voor een alle apps er weer opgezet en gelukkig stonden mijn boeken nog op mijn gewone computer.

Pfffftttt was dat ff schrikken.


We hebben trouwens een nieuwe gratis apps op onze telefoon gezet.
SOS Help me, als je in nood bent kan je op de knop drukken en gaat er een mailtje naar degene die je hebt genomineerd. Het mooie is dat ie precies de plek + adres aangeeft waar je op dat moment bent. Als je de knop per ongeluk in drukt is het ook geen probleem want het geeft een herrie tot je em uit zet....en zo kan je je fout herstellen met een ander berichtje.

Marlieke had ook nog een mooi verhaal: er schijnt ook een apps te zijn die je op je computer kan zetten. Als je laptop gestolen wordt kan je die activeren en zie je met je webcam wie hem heeft. Geloof dat iemand uit haar flat dit had en ze keek de dievegge recht in haar gezicht en zag hoe ze haar home screen aan het veranderen was. Door een GPS systeem wist ze precies de locatie waar haar computer was en dit heeft ze door gegeven aan de politie...
Moet er alleen nog achter zien te komen hoe deze app heet...

Wat de techniek van tegenwoordig niet allemaal kan!!!!!



2 opmerkingen:

  1. Hoi Marianne,

    Toevallig net tegen gekomen in de App store. Zoek mijn iPhone heet de app, geldt ook voor iPad etc.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Hi Marga, er zijn zoveel leuke apps van nuttig tot totale onzin.....
    blijft leuk om er in te neuzen!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....