zaterdag 28 april 2012

MARKT

Op vrijdag gaat de wekker vroeg af want ik heb afgesproken met Ingrid naar Dandenong market te gaan.
We hebben om 9.15 afgesproken maar ik ben te laat terwijl ik toch vroeg genoeg ben opgestaan.
Reden; de GPS kreeg ik niet aan de gang. Hij (ook al hebben we een vrouwelijke stem) wist het huis wel te vinden maar vertikte het om de route aan te geven. Na wat -op dat moment eindeloos leek- aan en uit zetten van de GPS kreeg ik na 20 minuten de boel aan de gang......Zonder GPS ben ik dus heel ergverloren!

Ingrid opgepikt en op naar de markt.
Iedere keer geniet ik ervan en neem ik mezelf voor er wat vaker groente te kopen....zoveel, zo'n groot aanbod, zo vers en zo goedkoop.....







Eerst de hele markt over, ook weer genoeg kraampjes met kleding, frutsels, sieraden enz enz....een Victoria Market maar dan in het klein...

Bij de hollandse poffertjes kraam een pitstop voor poffertjes en koffie en daarna ons vergapen aan de 20 kg wegende zakken wortels...
Nou als je daar geen goede ogen van krijgt dan weet ik het ook niet!


Nadat ik Ingrid weer thuis af had gezet even door naar mijn werk om te vragen hoelaat Koninginnedag gevierd zou worden op maandag. Ik viel met mijn neus in de oranje ballonnen die ze aan het opbinden waren dus heb maar even een half uurtje meegeholpen. Na mijn vakantie ga ik weer lekker aan het werk want ik mis het wel hoor!

Thuisgekomen wat zitten photoshoppen en alvast het eten voorbereid voor als meneer X thuis zou komen. Om 6 uur nog steeds niemand te zien en mijn telefoontjes gingen rechtstreeks naar zijn antwoordapparaat....Niets voor meneer X die altijd op tijd thuis is en iedere dag toch wel een paar keer naar huis belt als hij de lange rit naar en van huis rijdt.

Eten maar weer uitgezet en met Jazz een extra wandeling over de dijk gemaakt. Ik had gezien dat er een eindje verderop iets gaande was op de rivier en met mijn verrekijker in mijn zak gingen we op onderzoek uit!
Het was ondertussen al donker en aan de andere kant van de rivier waren grote schijnwerpers op de rivier gericht. Een grote hijskraan stond op een planton in de rivier, reddingswerkers op de kade en op bootjes in de rivier....vooral aan de andere kant hadden zich naast de politie de ramptoeristen verzameld met Jazz en mij aan deze kant!

Er werd op dat moment een redelijke grote boot van de bodem gevist.....
Maar het fijne en hoe en wat weet ik er verder niet van.

18.30, nog steeds geen echtgenoot....ik eet mijn maaltje, bel dochter of zij wat van haar vader had gehoord en werd wel een beetje ongerust......
Keek op het internet of er ergens een grote file stond of dat er ergens een ongeluk gebeurd was....belde nog een aantal keren met hetzelfde resultaat het antwoordapparaat.....
Net toen ik probeerde de knop op mijn iPad; zoek mijn iphone (die van meneer X dus) stapte hij binnen om 19.45.....

Telefoon was leeg en de video shoot die ze hadden duurde aardig langer dan verwacht.....

Pffft.....heb je geen kids meer in huis om je zorgen over te maken als ze laat thuis komen krijg je dit!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....