donderdag 26 april 2012

KASSA

 De dag begon met een blauwe lucht maar voordat ik mijn kleren aan had was het alweer grijs!
Het is nu echt Herfst en af en toe gaat de kachel aan om het een beetje behaaglijk te maken.


Vandaag stond een bezoekje aan Jazz's grote vriend op het programma; Andrew the Vet.
Enthousiast als altijd sprong Jazz in de achterbak, niet wetende wat haar boven haar hoofd hing....

We gaan nog steeds naar de dierenarts in onze vorige woonplaats omdat de 'opper-Vet' Jazz goed kent.

Onze viervoeter had het goed door toen ik de auto precies voor de deur van de kliniek kon parkeren....
Staart tussen de benen en trillen als een mietje rietje.

Het eerste wat Jazz doet is uit zichzelf op de weegschaal gaan zitten en dan me heel lief met van die trouwe hondenogen aankijken; "Kijk vrouwtje ik heb het kunstje gedaan....gaan we nu weer naar huis?"

Nee dus, 31.4 Kg!!!!!!!!!!!!!!
weer 1 1/2 kilo aangekomen.....

Dat was dus het eerste wat ik te horen kreeg van de dierenarts.
Veel te zwaar!
Terwijl ik naar de dikke buik van de dierenarts staar die het zelf erg goed zou doen in het programma, The biggest loser, knik ik hem toe. 'Eigenlijk zou U dit tegen mijn man moeten zeggen want die stopt zijn zwarte vriendin vol met hondenkoekjes, varkens oortjes en  dental sticks', sputter ik nog tegen.....

Grr volgende keer gaar Meneer X maar eens op consult naar Andrew.....Kunnen ze het lekker over diƫten hebben.

Volgende euvel: Oren!!!!!

Jawel hoor, weer een oorinfectie..... Specialiteit a la Jazz.
Op mijn ' Geeft U maar weer dezelfde oordruppels die ze altijd krijgt' werd geen gehoor gegeven.....
Welnee een Ear Stain Smear in House test.... Kassa $ 33.99 extra.
Met een: 'Goed nieuws, het is dezelfde yeast infectie als altijd' kwam ie even later weer de behandelkamer in. Met in zijn hand het voor mij ondertussen al zo bekende flesje.

Jazz speelt ondertussen verstoppertje achter en tussen mijn benen maar ze moet ook nog twee jaarlijkse vaccinaties...
G5 (dhppi2bb) a $33.- & Proheart  Sr12  $108.27, voor een 45 kg wegende hond.

Goed, na de totale rekening van $ 267.55 betaald te hebben en het advies dat we eens na moeten denken over het geven van artritis injecties staan we weer buiten.

Van mij krijgt ze een paar stukjes gedroogde lever die ik van de toonbank heb gegrist toen de dierenarts even naar achter was voor het printen van de rekening. Meestal krijgt ze die van hem maar doordat ze af moet vallen schoot dit erbij in......

De rekening zullen we van Jazz haar koekjes en snoepjes toelage aftrekken...
maar of ze het daarmee eens is?????????????

ennuh Meneer X een beetje zuiniger met de koekies he!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....