vrijdag 20 april 2012

HEEL VEEL PELIKANEN

Om 7.00 gaat er bekend deuntje af naast mijn bed en met een slaperige kop zie ik dat iemand via Skype belt. Een vriendin uit Bedford die waarschijnlijk niet wist dat het hier nog vroeg was. Dit was de eerste keer dat mijn iPad gebruikt werd om om te 'bellen' en nu weten we dat het goed werkt. Gelukkig moest je voor een video gesprek het beeld aanzetten dus dat hebben we maar niet gedaan zo vroeg in de morgen!

Rond het middaguur had ik een lunchafspraak met de Past Parents van St Leonard school, waar Marlieke op zat voordat ze naar Uni ging.  Na een lekkere lunch en weer bijgekletst te zijn weer richting huis via de Beach road waar ik op de heenweg al een heleboel pelikanen op een rotseilandje had zien zitten. Ik had mijn kleine cameraatje meegenomen want ik was van plan een foto vanuit de auto van de regen te maken om morgen op de gezamenlijke weblog zus2zus te zetten....regen was in zon overgegaan maar pelikanen zijn een goed alternatief....

Een paar foto's en een lege batterij!!!!!!
Zo typisch Marianne.....



Ik ga naar huis, laat de hond uit en rij weer terug met mijn telelens en statief...
30 minuten terug en weer 30 minuten heen (of terug hoe je het maar noemen wilt).

De helft van de pelikanen was helaas alweer weg maar er bleven er genoeg over......Gisterenochtend schijnen er 70 geweest te zijn). Er kwamen een heleboel mensen een praatje maken. Een man van de milieu groep van de Bay vroeg wat ik met de foto's deed.....of ik een weblog had of ze op een andere manier publiceerde....Het zal de grote lens geweest zijn dat hij van mij een heel ander beeld had dan dat van een privé-plaatjes-schieter.....
De organisatie had een web page en hij was wel geïnteresseerd om er wat betere foto's op te zetten dan hij zelf gemaakt had de vorige dag!
Met een; Stuur me maar een mailtje dan mail ik wel een paar foto's terug was hij heel blij.



Verder nog de nodige gesprekken gehad met allerlei mensen totdat mijn geheugenkaart vol was!!!! Had wel een extra batterij bij me maar was mijn lens-hood en release kabel vergeten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Leer ik het ooit???????????????


Als laatste kwam er een echtpaar met me praten. Vooral de man was zeer geïnteresseerd in mijn camera...
'What brand is it', vroeg hij terwijl hij aan de voorkant naar het merk keek....
'Ohhhh, a Canon' zei hij een beetje minachtend.
'You Nikon Guys are so against us Canon users', was mijn antwoord...Ja hoor dat had ik goed...inderdaad een Nikon-man.
Maar ja als je eenmaal een merk hebt blijf je er meestal bij....
'Yep for the lenses', was zijn antwoord!

(Op de club zijn er ook al zo'n paar rare Nikon-ik-weet-alles-beter-en-maak-mooiere-foto's leden....)

De man had er gisteren ook gestaan met zijn NIKON camera maar toen was er geen pelikaan te zien....
Misschien houden de vogels meer van Canon fotografen zonder kapsones!

4 opmerkingen:

  1. Lekker bijdehandje word je mams! Waar is je stille vriendelijke glimlach?? Haha!!
    Nou ik ga maar weer eens werken - gister opgezocht. Mijn laatste weekend was oct 2011 en mijn volgende is iig nog niet in de komende 4 weken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ Hi Chris, ja bijt af en toe wel eens van me af hè.......kan ik zo boos om worden sommige Nikon lui...maar ik heb mijn stille glimlach ook nog steeds hoor.
      Jammer dat je geen weekend toeslag krijgt...dan had je al bijna met pensioen gekunt!

      Tot heel snel Xxxx

      Verwijderen
  2. Zeg volgende keer maar, mijn zusje zou je een IWAB noemen, in t engels wordt het dan IKEB...! Goed zo sissy, bijt maar eens van je af, ben ik niet meer de enige bitch in de familie!!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....