woensdag 18 april 2012

GREEK

Om 17.00 uur hadden we gisteren met Marlieke afgesproken voor haar verjaardag. Meneer X zou uit zijn werk komen en ik van huis. Maar omdat haar lab niet door ging was ze vroeger klaar met Uni en had ik wat eerder rond 15.00 afgesproken. Dus zo rond 3-en zaten we aan een stukje door haar zelf gebakken marokon cake, een smootie van kiwi en banaan, pakte ze haar kleine kadootjes uit en nam ze een kijkje in het Time to Tell boek dat ik belooft had in te vullen voor haar 20 ste verjaardag.

Daarna nog even naar het winkelcentra in de buurt geweest om wat rond te kijken. Omdat Marlieke met haar 1.83 altijd zo'n 12 cm boven me uit steekt had ik schoenen met hakjes aangedaan voor een gesprek op gelijk niveau zullen we maar zeggen. Nou loop ik niet zo vaak op die schoenen en daar was mijn kleine teen het ook niet mee eens. Er verscheen al vrij snel een lekkere blaar en nadat we gewisseld hadden van schoenen was het lengte verschil 17 cm!!!!!! Zij op hakken en ik op teenslippers.

Nadat we de info waar Marlieke op uit was over een harde schijf binnen hadden en van andere winkels het interieur hadden gezien maakte we nog een  rondje door IKEA. Daar vonden we de pannenlikker, een thermosfles, een groot kussen en een afgeprijsd kastje waar ze haar TV tje op kan zetten van het verjaardagsgeld van haar Oma en Opa.

Auto volgeladen en terug naar Uni waar meneer X ons al stond op te wachten met ons 'grote' cadeau. Ik had een aantal weken geleden een groot drieluik gekocht (2 meter hoog) en er allerlei foto's van de afgelopen jaren in gestopt. De bedoeling is dat ze de plekken kan verwisselen met eigen foto's van vrienden en vriendinnen.

Na weer drinken en cake gingen we op weg naar Oakley, een buitenstadje met flink veel Grieken en griekse eettentje. In de spits.... en het was een drukke spits, een kapot navigatie systeem en in het donker. Het duurde dan ook een tijdje, veel omwegen en U-turns voordat we de auto op de parkeerplaats neer zette.

Bij het restaurant aangekomen was alles donker!!!!!!

Ikke: 'Hoe kan dat nou, het is dinsdag'......
'O ja, het is geloof ik een griekse feestdag', zei Marlieke....
'Ja, daar hadden ze het op mijn werk ook al over....Greek Easter', aldus meneer X.....

Alles was dus donker, maar gelukkig vonden we in een gezellig zijstraatje nog een aantal tentjes die open waren. 't Eten was lekker al was het niet helemaal de griekse sfeer die we voor ogen hadden.

4 opmerkingen:

  1. Hè zus!! Nog gefeliciteerd met je jongste knappe dochter!! Druk verjaardagsbezoek zo te lezen!!! En leuk dat Marlieke zelf wat gebakken had, neem ze maar een keer mee naar Holland, kunnen we nog eens brownies bakken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ hi Jet, heeft ook zijn charme hoor op visite bij je kind. Heerlijke cake en ze at haar hele bord leeg in het restaurant!!!! Sinds ze op zichzelf woont is ze minder picky met eten....eindelijk!

      Verwijderen
  2. Een hele apple famillie en niemand die denkt: hey ik heb ook navigatie op mijn iphone (gewoon in maps directions en het balletje volgen)...

    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ Hi Chris, als je met z'n allen in de avondspits staat is er niet veel internet te vinden...zelfs niet op een iPhone!!!!

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....