dinsdag 6 maart 2012

NACHTRUST


Sinds mijn operatie kan ik maar moeilijk in slaap komen.

Misschien is het doordat ik niets doe en daar dus ook niet moe van kan worden (alhoewel niets doen soms ook best vermoeiend is), misschien denk ik aan alle dingen die ik graag wil gaan doen na mijn 6 weken rust en ben ik daarvoor al aan het plannen of misschien pieker ik over iets in het donker!

De wekker projecteert zijn rode cijfers op het plafond boven mijn bed......
23.30....23.55....0.15.....0.45.....1.13.....1.25.....2.17

Ik ga eruit, drink wat, zoek sterren die er door de wolken niet zijn en kijk of ik ergens in de huizen aan de overkant ergens een lichtje zie branden. Nee dus iedereen slaapt!

Ik kruip weer zachtjes in bed om niemand wakker te maken.
Heb laatst gelezen dat een mens iedere zoveel minuten anders gaat liggen in zijn slaap en die studie had van mij kunnen komen. Meneer X gaat inderdaad iedere 10 minuten verliggen. Op zijn rug, naar links naar rechts en iedere keer dein ik mee op de tweepersoonsmatras. Ik heb me voorgenomen om nooit meer zo'n dubbele matras aan te schaffen. Ik hecht heel veel waarde aan mijn eigen space en met zo'n gleuf tussen de matrassen is aan jou en mij geen twijfel.....(het bewijs voor:' je ligt op mijn helft', 'echt niet', 'echt wel')

Ik heb het warm (opvlieger?) en sla de deken open.....daar komt meneer X weer aan rollen.....neemt behoorlijk wat van mijn ruimte in en blaast tevreden knorrent koude adem in mijn nek....deken weer omhoog!
Dan begint de hond ook mee te snurken, gelukkig ligt zij altijd in de mand aan de andere kant van het bed. Haar gesnurk wordt zo in iedergeval een beetje 'verdunt' door de tussenliggende ruimte. Dat geld ook voor haar enorme stinkende scheten die ze kan laten.

Halverwege de nacht val ik dan eindelijk in slaap. Hoelaat???? ik zou het niet weten.

Wel weet ik dat ik 's morgens behoorlijk knock out ben......Ik hoor meneer X niet opstaan, douchen of naar zijn werk gaan...

Wel staat er meestal een kopje thee op mijn nachtkastje. 
Warm of koud, dat ligt eraan wanneer ik mijn ogen kan dwingen om open te blijven.


2 opmerkingen:

  1. Hey zussie, dat niet kunnen slapen heb ik gelukkig alleen op zondagnacht. Maar herken alles, van mister x die ligt te snurken en woelen tot de snurkende, weliswaar een kleiner formaat, hond. De rode cijfers van de wekker bedek ik tegenwoordig met het slaapmasker wat ik ooit van jullie kreeg. Wij hebben wel 2 aparte matrassen en dus ook het gezeur dat je op je eigen helft moet liggen (zo romantisch....) maar beide proppen we in t gootje een voet en dat kan dan weer niet hè... T is overal wel wat. Maar jouw mister x zet een kopje thee naast je bed, dat maakt m dan weer wel tot de aller liefste van de allermaalste ... Ha ha, sweat Dreams, Ik hoop dat je vannacht lekker slaapt! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ hi jet, dat van die voet herken ik wel....alleen mijn voet dan!
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....