maandag 12 maart 2012

LABOUR WEEKEND

Een vrij weekend....voor zover je van vrij kunt spreken want van de laatste weken is iedere dag voor mij een vrije dag.

De zomer schijnt weer even terug te zijn van haar afwezigheid en straalt haar lekkere warme stralen op ons neer.

Gisteren bij vrienden op de koffie met heerlijke vijgen taart (heb meteen een kopietje van het recept mee naar huis gekregen) en daarna bij Marlieke op de ijstea. Wel leuk hoor zo op visite bij je jongste dochter. 
Ze is een beetje verkouden aan het worden en per sms werd gevraagd of als we kwamen, we meteen een paar strepsils mee konden nemen.
 
Geen zin om te koken dus op de terug weg even langs Mc Donalds....


Vandaag de dag afwisselend aan de keukentafel met de krant en op het ligbed in de tuin doorgebracht met een aantal tijdschriften van de drie-jaargangen-libelles-stapel van mijn collegaatje.
Het tijdschrift wenste me een fijn 2009 toe! Hoewel ik ze toch allemaal al een keertje heb gelezen is het toch leuk om al die nederlandse taal en hollandse plaatjes voorbij te zien komen. 

Mijn boek 'de Help' waar ik in begonnen ben heeft zulke kleine lettertjes......dat leest niet erg prettig in het zonlicht buiten. Dit boek bewaar ik dus voor op het nachtkastje. Moet nog even wennen aan het geschreven taaltje. In mijn hoofd hoor ik dat het een passend zwaar accent is van de donkere bediendes maar als je het dan leest en voor iedere of een a geschreven staan en de zinsbouw zo anders is dan wil je nog wel eens een zin herhalen in je hoofd. Ben er van overtuigd dat het na een paar hoofdstukken wel zal wennen......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....