woensdag 8 februari 2012

NIEUWE BROEK

Samen met Marlieke van de week naar de DFO geweest. Een shopping Mall met winkels die allerlei dure merken bijna permanent in de uitverkoop doen. Echt iets nodig hadden we niet want mijn enorme inloop kast puilt inmiddels uit van de kleding (sommige kledingstukken al meer dan 10 jaar oud, het slijt bijna niet en weggooien doe ik ook niet snel!)

Gewoon even gezellig kijken en snuffelen aan koopjes.

In de tweede winkel ging het al mis. Er hing een heel rek met spijkerbroeken en Marlieke nam een duik in het rek......Zelf keek ik ook even rond en zag een leuke spijkerbroek. Een spijkerbroek in een ouderwetse spijkerbroekblauwe kleur....Helaas de grootste maat was 7....daar kom ik van z'n nooit niet in!!!!!!!!

Jammer want een afgeprijsde broek van $257.- naar $19,- is natuurlijk nooit weg.

Marlieke had ondertussen al een paar broeken in haar hand om te passen....ze ging voor een heel strak model en ik keek verder welke broeken ze dan wel in maatje 11 hadden.

De enige broek was een hele vale blauwe met flink wat 'gaten en rafels'.....
Voor de lol deed ik hem aan en dochterlief zei: Cool!!!!!!

Nou welke moeder wil er nou niet een coole Mum zijn dus ook ik naar de kassa met een broek plus stoere riem.
Van $169.- naar $19.- en $50.- naar $ 9.- Nooit zou ik zoveel geld uitgeven aan een spijkerbroek of elke andere broek dan ook.
Een super koopje dus......

Toen ik in de auto terug zat dacht ik; Jee nou heb ik zo'n broek gekocht maar doe ik 'm ook echt aan?
Niet naar mijn werk want de bewoners zouden meteen een inzamelingsactie starten omdat ze denken dat ik geen geld heb voor een fatsoenlijke broek. Niet naar Nederland want als mijn moeder dit ziet zet ze acuut lappen op de gerafelde gaten.....

De broek lijkt nog het meeste op mijn klusbroek die in Nederland ligt en die ik de meeste dagen van mijn verblijf daar aan heb om te klussen en verven.

Gisteren heb ik 'm toch maar aangedaan.....hij zit lekker, staat stoer en het geld heb ik er al bijna uit!

Toen Etienne thuis kwam zei hij: Nieuwe broek????? Lijkt een beetje op die uit Nederland.......

4 opmerkingen:

  1. Ik wil wel een foto zien!!
    Mijn moeder is zoiezo de stoerste en hipste van alle moeders!!! Ipad en een broek met gaten... Kan je lekker mee de dag door.

    Kus!! Ik heb vandaag water, afwasmachine en weer gas om te koken :-) yeeeey!! Kom je helpen schoonmaken??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Hi Chris, Fijn dat je weer water hebt......misschien is nu het eindresultaat een beetje in zicht!!!!
    Is een beetje ver vliegen om te helpen en met het geld voor de vlucht kan je een heel leger schoonmakers inhuren....maar over een paar maandjes kom ik weer onkruid trekken, wat uniformen strijken en je kast opruimen...

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Foto!!!! En mama is al zulke broeken gewend hoor, hier lopen we allemaal zo!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ Hi zussie
      allemaal nep armoedzaaiers dus met hun kapotte dure merkbroeken...wat zullen de fabriekanten in hun vuistje lachen!

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....