dinsdag 14 februari 2012

CONCERT

De meeste avonden luister ik naar een privé concert dat zich afspeelt in de slaapkamer......

Het volume varieert van dag tot dag en de enkele keer dat het niet hoorbaar is, is als ik slaap voordat de muzikanten de concertzaal betreden. Niet dat hier veel kans op is want de grootste muziekmeester heeft een hekel als er geslapen wordt tijdens zijn optreden en doet er meestal alles aan om me bij de les te houden.

Of er wordt luid gestommeld in de badkamer als hij zich op zijn optreden voorbereid en de keel gespoeld wordt met een witte pasta. Als dit niet het gewenste resultaat heeft krijg ik een voorbereidend praatje.....en geloof me praten kan hij als de beste!

De ene keer gaat het zachtjes van grrrr...pffffttt bijgevallen door een zwart monster die zich naast de grote concertmeester genesteld heeft op een bruin kleedje. Dit harige monster heeft zo haar eigen repertoire .......zachtjes zuchtend ggggrrrrrnnnnnn pfttttt tot iew iuw ieeeewwwwwbbbrrrr geluiden die het meeste lijken op een hond die een nachtmerrie heeft.

.....Andere keren is het zo luid dat hij een zet krijgt, zich omdraait naar de volumeknop en zachtjes verder bromt...... Af en toe worden deze twee tenoren ondersteund door een licht gerammel en gebrom van een vaatwasser met als hoogtepunt de koelkast van het cafetaria die de ijsblokjes-maker bijvult nadat deze eerst omgekieperd is in de daarvoor bestemde bak.

Ondanks dat ik ze op allerlei manieren heb geprobeerd duidelijk te maken dat ik na zoveel jaren wel een beetje uitgekeken ben op hun muziek keuze heeft het tot nu toe weinig resultaat gehad.....

........en lig ik dagelijks iedere avond 1 tot 1 1/2 uur wakker tot ik eindelijk zelf in slaap val!

2 opmerkingen:

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....