zondag 18 december 2011

$ 24.33

Etienne is een man van nummertjes....
Geef hem een financieel jaarrapport en hij vergeet de rest van de wereld om zich heen!
Zo is hij ook met alle geldzaken en regelmatig kijkt hij online naar of de dagelijkse uitgaven kloppen.

Zo ook gisteren...hij beneden op de computer en ik boven op de mijne om wat Kerst-E-mails de deur uit te 'zenden'.
Mariaaaaan...mumel,mumel,mumel....mijn naam herken ik meestal wel maar de rest van de zinnen die van beneden-als-ik-boven-ben-of-van-boven-als-ik-beneden-ben zijn voor mij meestal niet te verstaan. In het begin riep ik altijd: wat zeg je, maar tegenwoordig loop ik maar gewoon naar de roepende persoon toe om te kijken wat er aan de hand is.

Op de computer staat de bankafschrift open met zoals gewoonlijk een hele rij cijfertjes die we ergens via een kaart hebben uitgegeven. En ik ben meestal de uitgever!

Goed nadenken.....Coles, Aldi, benzine, weet ik niet....weet ik niet....
Van 2 bedragen kunen we de uitgave niet herinneren...het zijn ook zulke vreemde bedragen en ze zijn beide gelijk; $ 24.33. Een vreemd bedrag om 2 X op een verschillende tijd uit te hebben gegeven.
Na goed nadenken en in ons hoofd de Agenda te hebben doorgenomen komen we er niet uit. De transactie blijkt van Etienne zijn bankpasje te zijn gemaakt en hij besluit het telefoonnummer van de bank te bellen.

Als blijkt dat het geld in Zuid Afrika bij een mannen-zaak is uitgegeven cancelen we de kaart!!!!

's Avonds op het buurtkerstfeest horen we dat dit bij meerdere mensen is gebeurd in het verleden. Eerst een klein bedrag en daarna de jackpot!

Ben ik blij dat Etienne zo'n cijfertjes man is......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....