dinsdag 15 november 2011

OCHTEND RITUEEL

Vanaf vandaag zal mijn ochtend ritueel er anders uit gaan zien....

Etienne heeft namelijk een nieuwe opdracht aangenomen voor de komende 12 maanden en gaat hiervoor enkele dagen per week (in de begin fase vast dagelijks) een uur heen en een uur terug (als het mee zit in de file) naar kantoor!

Vandaag begint hij dus en krijg ik er wat extra taken bij. Zes jaar heeft hij kantoor aan huis gehad en was Jazz duidelijk het 'hondje van de baas'. Ze lag aan zijn voeten onder het buro, kreeg volop koekjes bij de koffie en had dagelijks 2 maar meestal 3 wandelingen met haar baasje. Met mijn late diensten was ik altijd degene die mocht uitslapen en meestal werd ik ook nog gewekt met een kopje thee, die af en toe koud was omdat ik weer terug in slaap viel. Nu is het dus over met de thee en mag ik er uit om de hond uit te laten, eten te geven en voordat ik naar mijn werk ga nog een keertje uit te laten. 't Word gewaardeerd want ze ligt nu aan mijn voeten onder de computer.......

Als we weer thuis komen, de pil en visolie door Jazz haar strot hebben geduwd begint het normale ochtend ritme voor mij.....
 Druk op de aan/uit knop van het expresso apparaat, vul mijn kannetje met melk en start ondertussen de computer op.......Vul terwijl de melk onder het stoom apparaat aan het opwarmen en schuimen is de eerste gieter met water......daarna gaat mijn mok onder de machine om gevuld te worden met koffie en giet ik mijn eerste gieter in de kruidenbak op het balkon. Dagelijkse praatje met de buurvrouw die iedere dag een enorme was aan de waslijn hangt. (die hebben eerst een jaar hun zoon met gezin in huis gehad omdat de bouw van hun huis enige vertraging had en toen die eruit gingen kreeg ze haar dochter met 3 kids in huis, die in een scheiding ligt). Daarna de melk in de koffie, flinke dot cacao poeder op de schuimkraag, de laatste 2 gieters in de plantenbakken op balkon, kussens op de buitenbank, achter de computer om E-mail te bekijken, de krant te lezen en af en toe een blogje schrijven....he he....gelukkig kunnen wij vrouwen goed multi tasken.

Na mijn Ik tijd achter de computer ( Yes, 100 % in beter spellen vandaag....al is dat waarschijnlijk nooit terug te vinden in de spelfouten van de blogjes) schud ik de bank op, ruim de afwasmachine uit en in, ruim ik wat rotzooi op, draai af en toe een wasje (de strijk laat ik liggen tot een vrije dag) en neem ik mijn tweede bakje troost. Later geef ik de tuinbakken en slok water, bind de kiwi op die als een gek aan het klimmen is, stofzuig af en toe de haren van Jazz op, schuif de troep van mijn dochter een van haar kamers in, lees ik verder in mijn boek.......en bereid het avondeten een beetje voor voordat ik vanmiddag weer naar mijn 'oudjes' ga. Hier zou ik ook aardig wat blogjes over vol kunnen schrijven maar dat doen we maar niet!

Marlieke heeft vandaag haar derde examen dus is naar Uni...
Heb het hele rijk voor me alleen dus!!!!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....