maandag 21 november 2011

HET LIED VAN DE GROTTEN

Nadat ik de hele serie Wallander boeken heb uitgelezen en de boeken ongeschonden weer bij hun eigenaar terug zijn moest er weer voor ander leesvoer gezorgd worden...

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd is mijn moto.
De hoofdpersoon Kurt heeft in zijn laatste deel Alzheimer toe-geschreven gekregen dus ik hoef niet bang te zijn dat er binnenkort weer een tas vol boeken voor de deur staat om gelezen te worden. Ik heb ze echt allemaal uit dus!

Van de boeken die ik mee uit Nederland had genomen zijn de meeste uit dus het wordt weer eens tijd voor een bezoekje aan de bieb.

Dacht ik.....

Tot dat ik het dikke Auel Boek zag liggen op de boekenplank.
Bijna 1400 gram, 772 blz dik!


In nederland was ik eral aan begonnen en ik ben nu door de eerste 100 blz heen.

Moet weer even wennen aan alle namen en ben af en toe het verband kwijt wie nu eigenlijk bij wie en welke grot hoort....
Ayla, Jondalar, Jonayla, Sergonar, Kimeran, Jondecam, Marthona, Beladona, Proleva, Willamar, Ramara, Sobabans, Rushemar om maar een paar namen te noemen.....
en dan al die grotten...van de eerste tot de zesentwintigste.....of meer!

Ik ben iemand die af en toe als ik een film zit te kijken niet meer weet wie de goede en slechte zijn. Die het liefste ze ingedeeld zie in blonde, bruine, krullend of steil haar...of beter nog; blanken, gekleurde & aziatische mensen.

.......ook al ben ik af entoe het familie verband een beetje kwijt ik vind het nog steeds een van de mooiste serie boeken die ik ooit heb gelezen.

Zal alleen bij de bieb nog maar een ander bijlees-boek gaan lenen want om in bed een paar bladzijde lezen in dit zware geval is bijna gevaarlijk.....
Als je in slaap valt en je krijgt het op je kop ben je:
  • 1) gelijk wakker 
  • 2) heb je meteen hoofdpijn.

6 opmerkingen:

  1. Je weblog is leuk geworden! En eindelijk kan ik weer reageren!

    (Heb je een e-reader? Heb ik 5000 NLse boeken voor je)

    Groetjes Lin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ga me toch maar eens verdiepen in E readers. Hoewel ik een echt boek toch ook niet kan missen denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een kindle gekocht toen ik in Scotland was. Is echt super en je went er heel snel aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb er eentje hoor...
    iPad2
    hoor nu ook bij de apple family!!!!
    Yehhhh

    BeantwoordenVerwijderen
  5. cool. van een ipad lezen is moeilijker voor je ogen-is niet een e-reader. daarom heb ik een kindle gekocht- heeft een soort ink technology en lijkt echt een boek. komt geen licht van een e-reader dus doet geen pijn aan je ogen. ipads are cool. chris geeft er ook een en toen ik er was hebben we er veel spelletjes op gespeeld. enjoy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Hi Lot,
    Tot nu toe heb ik nog genoeg gewoon leesvoer en de bieb heb ik ook nog lang niet uit! maar ik heb ze wel in de winkels zien liggen ...de kindle en e readers.....wie weet komt die er ook nog wel eens een keer. Scheelt in ieder geval enorm veel kastruimte!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....