maandag 24 oktober 2011

TASMANIA

Zaterdag 1 oktober en we zijn vroeg uit de veren. Vandaag gaan we voor een korte break naar Tasmania.

Het vliegtuig heeft helaas wat vertraging maar windje mee maakt dat we maar een uurtje te laat op het vliegveld van Hobart aankomen. Met ons gehuurde grijze autootje rijden we richting Noorden waar we in St Helens een hoteletje hebben geboekt. Onderweg zien we een behoorlijk groen landschap aan ons voorbij trekken.....De regen die op dat moment gestaag naar beneden klettert is daar vast de oorzaak van! Het is koud....en de wind maakt het voor ons gevoel nog een paar graden kouder. Onderweg de nodige mooie foto-momenten gezien maar helaas geen stop-moment om dit op plaat vast te leggen. Donkere luchten en hellingen in allerlei soorten groen.

Een aantal uur later komen we bij ons budget hotel aan. Als we het rijtje kamertjes zien weten we al een beetje waar we in terecht zijn gekomen...door de gescheurde gore gordijnen, de grote spleet onder de voordeur, de gedateerde sprei en oude zooi noemen we het maar ons budget bordeel! Etienne besluit de derde en vierde helft van de AFL finale te kijken.....het hele jaar heeft hij de competitie gevolgd en dan de finale missen is natuurlijk een No No.....De radio ontvangst in de auto was slecht en ook onze telefoon heeft geen ontvangt in dit noordelijke deel van Tasmanie.
Binalong Bay
Zelf ga ik een verkennings-rondje maken in de omgeving van ons budget bordeel voordat we 's avonds Fish & Chips gaan eten op een frietboot die in de haven ligt.

Na een koude nacht.....Jee wat kan het koud zijn in de lente rijden we de volgende dag richting Binalong Bay. De regen is verdwenen en een zonnetje is tevoorschijn gekomen. De bay is werkelijk adembenemend mooi.....
Wit zand, grote keien met een rode alg aanslag....azuur blauwe zee. We stoppen op verschillende plekjes....maken wandelingen over de keien en het strand.....picnicken tussen de meeuwen en rijden later die middag door naar onze volgende stop.

PS: ben helaas door mijn foto opslag ruimte heen dus voorlopig zonder plaatjes!