maandag 24 oktober 2011

BETER SPELLEN

Het feit dat ik geen foto's kan plaatsen heeft grote invloed op de weinige blogjes van de laatste tijd. Het is nou eenmaal saai zo'n blok tekst zonder versieringen!

Verder is de andere reden dat ik aan het proberen ben mijn 'boek' klaar te krijgen voor de printer. Dat is ook minder eenvoudig dan het lijkt. Ik dacht klaar te zijn met een Word document over te zetten naar een PDF file....Niets is minder waar.... Je hebt er een speciaal programma voor nodig en dat konden we na een hoop ge-google gratis downloaden voor een maand. Dan moet je dus je best doen om alles in dit tijd frame klaar te hebben. Kostte een hoop chagarijnige uren..... (dagen), achter de computer voordat ik eindelijk het programma begreep. Daarna bleken de letter types niet te bestaan en moest alles weer omgezet worden....... Alinea's, stippels, lijnen......Foto's was het volgende probleem....RGB naar CMYK....ook een behoorlijke klus! Ondertussen kwam ik erachter dat ik al jaren mijn foto's verkeerd opsla (dat was een goed bijkomend leermoment.....).

Ik heb het nu klaar en opgestuurd...en nu maar weer afwachten wat er nu weer fout aan is voordat ik daar weer verder aan kan werken.

Ondertussen gaat het werk en huishouden gewoon door. Vorige week hebben we een tapijt reinig-apparaat gehuurd en hebben alle vloerbedekking gereinigd. Het is aardig opgeknapt al heeft Jazz weer de nodige vlekken terug geplaatst. Alle meubelen hadden we op de plavuizen gezet en moesten hierdoor die avond al vroeg naar bed om de vloerbedekking tijd te geven om te drogen.

Verder werd ik door mijn Moeder op de website beterspellen.nl gewezen. Leuk voor jou zei ze ...je broer en zus doen het ook. Taal is nooit de sterkste kant van geweest van mijn broer, zus en mij....uren zat mijn moeder met ons met een d, dt, t-boekje de spelling te oefenen. Als er iets was wat niet leuk was waren het wel die uurtjes. Dictees waren een grote straf en ik had nooit verwacht dat ik ooit nog eens zoveel plezier aan het schrijven van een weblog zou beleven. Als een 'juf of meester' mijn hele blog na zou moeten kijken zouden er aardig wat rode strepen in staan....Ik schrijf nou eenmaal op mijn gevoel en dat ik vaak geen goede ingever. Mijn zusje zegt al dat mijn nederlands een mengelmoesje aan het worden is van nederlands-engels...
Ieder werkdag krijg ik dus een mailtje met 4 vragen.....je klikt het 'goede' antwoord aan en krijgt meteen een score van 0-25-50-100 %  Je kan de score meteen op facebook zetten maar ik zou wel gek zijn om dit te doen!
Je kan ook meedoen aan beterrekenen.nl maar hier ben ik nog slechter in. (wel beide in de moeilijkste graad)

Verder rommelen we gewoon verder in ons leventje.....Het weer gaat in pieken en dalen momenteel. Zitten we de ene dag te puffen hebben we de andere dag de truien weer aan. Op het werk maakt het niet uit.... in een bejaardenoord is het nou eenmaal altijd warm!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....