zaterdag 15 september 2012

MULTI TASKEN

Wat wil je altijd een hoop tijd inhalen als je je weer wat beter voelt.
Gisteren een beginnetje gemaakt met de overvolle wasmand en een beetje opgeruimd.

Tijdens het boodschappen doen had ik wel zin in iets lekkers en besloot dingen voor een cake in mijn winkelwagentje te doen.

Thuis gekomen begon het multi tasken want daar denken wij vrouwen nou eenmaal goed in te zijn!
(en we hadden net Jamie's 30 minutes meal gezien de dag ervoor en die laat koken in 30 minuten wel heel makkelijk lijken).

OK, daar ging ik dus;

2 koekenpannen op het vuur....eentje op vol gas de andere op een klein pitje, ondertussen wat boodschappen opruimen, Jazz een brokje geven en de waterkoker aan.
Vlees in kleine stukjes gesneden en in de ondertussen hete olie aangebakken
Dingen die ik nodig had voor de nasi alvast op het aanrecht gezet.
Tussendoor de cake open gesneden, lemon curd in de microwave om 'm wat zachter te maken zodat ie beter te smeren was.
In de andere ondertussen hete pan het amandelschaafsel en wat suiker gestrooid om bruin te laten worden.
Uitje en prei snijden en ondertussen het vlees en de schaafsel in de gaten houden.
Met 2 spatels in de ene hand (amandels + vleesprutje) en het mes in de andere (lemon curd) de taart netjes besmeerd.

So far so good

Toen had ik een schaar nodig om het zakje nasikruiden open te maken en daar ging het mis!!!!!!

Kon geen schaar vinden en nam een scherp mes dat naast de taart lag -waarmee ik de aardbeien aan het doorsnijden was- en prikte op mijn typische marianne-stijl het zakje open....die scheurde halverwege en zorgde dat de ene helft op het aanrecht en de taart terecht kwam en de andere helft op de vloer.....

Eerst mijn taart maar redden dacht ik....de taart van de schaal gehaald en met een kwastje afgestoft van zoveel mogelijk nasikruiden. De rest van de kruiden van het aanrecht in het kokende water geveegd en laten wellen.

Ondertussen had Jazz de hele vloer al schoongelikt en was aan zijn waterbak bezig om haar zoute nadorst te lessen!!!!!

Hierna snel de slagroom geklopt, Jazz de slagroom beker uit laten likken en de taart verder versierd.

Net toen ik klaar was met opruimen kwamen Marlieke en haar vader binnen zetten....

Al met al kan ik dus toch -net als al die andere vrouwen- een beetje multi tasken alleen gaat er soms iets mis.....
 maar dat is weer goed voor problem solving en dat is ook wel handig om in huis te hebben!!!!


De taart en de nasi zijn met smaak genuttigd dus ik kan nu wel het verhaal erachter opbiechten!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....