dinsdag 28 augustus 2012

UITJE

Dinsdagochtend, Marlieke komt de auto terug brengen. Meestal leent ze em voor het weekend omdat haar werk vooral dan moeilijk te bereiken is met openbaar vervoer. Omdat ik deze week toch bijna niet hoef te werken en zij maandagavond een netball wedstrijd had kwam ze onze auto een paar dagen later terug brengen.

Op mijn vraag of ze college had of anders tijd en zin had om even mee naar Frankston te gaan om te kijken of mijn bril al klaar was was haar antwoord ja dus we hadden een gezellig moeder-dochter-uitje.

De bril was inderdaad klaar (is cool volgens haar), sportschoenen voor haar zo gevonden (omdat haar oude zo glad zijn dat ze regelmatig in een split op de grond zat) en zelfs een kleinigheidje voor vrijdag gevonden......

Via mijn werk, een bezoekje aan het hollandse winkeltje gebracht en waar we met natuurlijk weer wat lekkers in de tas uitgingen, door naar Uni gereden.

'Even koffie drinken bij IKEA?', vroeg ze toen het blauw gele gebouw in zicht kwam.
Ach ja waarom ook niet!!!!!
'Moet je wel chocolate vragen' zei ze........'Dan krijg je een zakje en kan je toch koffie nemen en mij het zakje geven'. 

'Uitgekookt hoor die studenten....', zeg ik.

'Nee hoor' zegt ze...'gewoon lekker hollands'

Zonder iets gekocht te hebben van mijn kant (Ok een cinamon bun maar dat was lunch) door IKEA geweest. Meestal kom je altijd met iets de winkel uit...kaarsen, spulletjes waar je eigenlijk best zonder kan of dingen waarvan je nooit hebt geweten hoe handig ze kunnen zijn voor een keertje en waarvan de kasten dus al aardig uitpuilen.

Marlieke vond 3 prints in de koopjes-hoek: eentje van New York, eentje van Parijs en eentje van London......met teksten van alle dingen die ze op haar wereldtoer gezien heeft!

En nu gaat ze eerst haar kamer opruimen vertelde ze zodat ze een leuk plekje voor de prints kan vinden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....