maandag 20 augustus 2012

MAANDAG


Maandag, het weekend zit er weer op, de vuilnis staat geduldig te wachten om afgevoerd te worden, Mr X is naar het werk en de hond ligt zoals gewoonlijk weer te slapen op haar troon met uitzicht over de rivier......

Gisteren de halve dag achter de computer gezeten om foto's te sorteren. Het voordeel van digitale fotografie is dat je heel wat foto's kan nemen zonder ze eerst af te moeten laten drukken om het resultaat te zien. Door het vele schieten zitten er meestal wel wat leuke bij..... Maar door de grote hoeveelheid foto's en het slecht ordenen van mijn kant wordt het al snel een onoverzichtelijke bende op je computer.

Foto's in verschillende plaatsen omdat ze dan beter herkenbaar zijn mocht je ze nodig hebben, verschillende formaten, JPeg, CR2, DNG..... dat maakt al snel 3 dezelfde plaatjes van iedere foto en dan hebben we ook nog verschillende pixel grote enz enz....

Je zou gewoon van iedere shoot de beste moeten uitkiezen en de rest in het mooie prullenbakje van de computer moeten gooien maar dat doe ik ook niet...

Met als resultaat een overvolle harde schijf.

Gisteren dus alles een beetje gesorteerd om ze daarna op de externe harde schijf te zetten...toen ik bijna klaar was drukke ik op de verkeerde knop; Delete van Picassa......

Fout

Foetsie alles weg!!!!!!

Gelukkig stonden ze nog wel ergens in een picture file van de computer en ben ik ze niet echt kwijt.

Was weer genoeg spanning voor het weekend.....

Vandaag even de dubbele files deleten en dan heb ik weer genoeg ruimte voor de ongetwijfeld duizenden foto's van de toekomst!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....