zondag 8 april 2012

PASEN

De dag begint vroeg....

Om 5.49 zei meneer X ik geloof dat de hond aan het kotsen is en als een volleerd team zijn we binnen een minuut met 'soeplepel en emmer sop' in de weer! Om 5.50 staan we kots van de vloerbedekking te verwijderen.

Na al die jaren is Jazz nog steeds hardleers en vertikt het om op de keukentegels te kotsen....waarom ook als het ook op de vloerbedekking kan. En keuze hebt uit zoveel verschillende plekken.....Naast de bank, naast de mand, naast de stoel, voor de trap, achter de krantenbak.....

De kids wisten vroeger wel beter....in de plee, de wasbak (dat werd stukjes kots vissen), een emmer, op de badkamertegels, in bed ......maar nooit op de vloerbedekking. Zouden ze deze traditie voortzetten???

Toen de kinderen klein waren hoorde ik ieder zuchtje, iedere kreet, huiltje, jammer of gedrein. Als eerste stond ik altijd naast de kinderbedjes midden in de nacht terwijl echtgenoot zich van geen kind bewust was.

Sinds iedereen het huis uit is slaap ik slechter in maar als ik slaap slaap ik. Lig niet wakker of iedereen veilig thuis is, of iemand zich niet zal verslapen enz enz.....
Meneer X daarin tegen hoort 's nachts opeens alles, is er een buurtruzie op straat, stormt het, komen de overburen laat thuis van een feestje, bliksem en onweer.....kotsende hond!!!!!!

Gelukkig maar anders had de vloerbedekking er al helemaal niet meer uitgezien met bruine bijtende kotsvlekken.

Als meneer X terug komt van de ochtend wandeling en Jazz zich weer met enthousiasme op haar bak voer stort vraag ik of hij een gebakken eitje op een boterham wil. Maak ik normaal nooit maar dacht het is Pasen dus laten we eens een echt eitje eten ipv alle chocolade eitjes die al voor de paasdagen op waren..... 'Lekker', aldus meneer X, 'is er nog brood dan'?
Nee dus....de vriezer is leeg!

Nou laat ik dan maar helemaal culinair uitpakken....

een uurtje later hebben we een soort zelfgebakken paasbrood met rozijnen en dadels
                                                 (hier een onbekende traditie)


Smaakt best lekker.....

2 opmerkingen:

  1. Ook een zalig Pasen aan jullie. Met de kanttekening dat ik dit verhaal op mijn nuchtere maag aan het lezen ben.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ hi Marga, dat heb je met als je zoveel voor loopt in tijd....de eerste paasdag zit er hier bijna op! Sorry voor het vieze verhaal op de nuchtere maag

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....