vrijdag 16 maart 2012

27

Onze oudste dochter is jarig vandaag...
....en wij vieren ons 27 jarig ouderschap!

Het is denk ik al meer dan 10 jaar geleden dat we het gevierd hebben in elkaars gezelschap en ook dit jaar zijn we er weer niet bij elkaar!


Wat waren we eigenlijk nog jong toen we voor de eerste keer ouders werden!
Huisje boompje beestje en meteen al middle aged volgens de beredenering van onze jongste.....

Net getrouwd, een eigen huis met tuin, hypotheek en twee katten......

Een geleend ledikantje wat ik opgeknapt en geschilderd had, een keukenblok werd met een likje verf de commode en een heleboel kleertjes naaide ik zelf....Lakentjes met mooi afgezet kant kwam uit de koffer babyspullentjes die mijn ouders op zolder bewaard hadden uit onze babytijd. De legergroene kinderwagen was een krijgertje en de box een cadeautje van mijn schoonouders....

En zo begonnen we aan onze taak om dit kleine meisje op te voeden tot een zelfstandig persoontje.
We hoopte dat ze gezond zou blijven, tevreden zou zijn, gelukkig en met een goede opvoeding hoopte we haar een zetje in de goede richting te kunnen geven. Dat ze leergierig zou zijn, ondernemend, spontaan, liefdevol en zorgzaam. Dat ze gedurende haar verdere leventje altijd de juiste beslissingen zou nemen....dat verdriet haar bespaard zou blijven.

Lieve Liselotte......een hele fijne verjaardag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....