zondag 8 januari 2012

PRODUCT PHOTOGRAPHY....NOT FOR ME !!!!

Ik heb een job voor je zegt Etienne als ik vrijdagavond laat uit mijn werk kom. Omdat de prijs van de fotograaf die het art work doet voor de producten de pan uit rijst had ET gezegd dat zijn wife ook graag foto's maakt en dat ze zo wel wat kosten konden besparen.... Wat een grenzeloze vertrouwen heeft ET in mij  (of denkt hij misschien dat ik met al het geld wat ik in mijn hobby heb gestoken wel-in-staat-moet-zijn-iets-te-produceren!)

Voor maandag moest ik dan maar wat proef shots mailen.....

Heb er de hele nacht niet van geslapen en de volgende nacht ook behoorlijk slecht!!!!!!

Er is een heel groot verschil tussen een foto maken voor eigen gebruik, of een portretje schieten van mijn dochter dan een foto voor een product-verpakking maken ,een heel ander verhaal dus....

Had niet eens een licht box.....maar wist gelukkig wel hoe je een DIY light box kon maken.

Dat hebben we dus van het weekend gedaan....naar de doe het zelf zaak, tuin stokken, elleboog stukken voor wateririgatie systeem, laken en voila de light box was een feit...

Zo ver ging het goed.........

de rest niet dus!

Wit op wit.....kon er geen contour in krijgen, alles weerkaatste en na eindeloos gezwoeg samen met mijn assistent echtgenoot in een hete garage zat na een paar uur werk het fotograferen erop.

Photo shopen.... het volgende euvel......

Nou knip die plaatjes maar goed uit zonder dat je daar goed in bent. Boeken erbij, You Tube geraadpleegd, nieuwe dingen geleerd, uitgeprobeerd, computer uitgezet ....weer aan en nog eens proberen....stoom uit mijn oren!!!!!!

Ga er altijd prat op dat ik geen opgever ben maar deze keer wel......Dit ligt dus duidelijk boven mijn kunnen.

Stuur een paar fotootjes op, zeg dat ik mijn best gedaan heb en dat product photography toch echt een vak apart is.

Zal dus binnenkort met veel interesse het product bekijken met werk van een professionele designer.....

Weet nu dus dat het behoorlijk moeilijk is!!!!!!

Ga ik verder met nutteloze plaatjes schieten voor mijn eigen plezier...
Gewoon van mijn rijtje spaar potten koeien !

En ipv photoshop opstarten lekker werken met de nieuwe 3.9 update van Picassa.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....