zaterdag 19 november 2011

KURSUS

Gisteren een lange dag gehad. Eerst een education day meteen gevolgd door een late dienst.

Zo zat ik dus om 9.30 met een groepje collega's in de 'banken'.
Het eerste onderwerp van die dag was vitamine D. De dieetiste begon over de invloed van de zon en ik zag de bui alweer hangen: Huidkanker! Het was al flink warm die ochtend (33 graden) dus ik had besloten een mouwloos T-shirt aan te doen omdat het in een bejaarden tehuis nou eenmaal nooit koel en altijd benauwd is. Doordat ik als het lekker weer vaak buiten te vinden ben hebben mijn armen alweer een zomerstintje en nu deze flink zichtbaar waren voelde ik me een beetje ongemakkelijk.....

Australiers zijn hoe gek het ook klinkt geen buiten-mensen!

Dit keer kreeg het gesprek een onverwachte wending. Veel mensen hier hebben een vitamine D tekort doordat de huid bijna niet meer bloot gesteld wordt aan de zon. De laatste 3 jaar zijn alle normen enorm verhoogd zodat oudere data verleden tijd is. We moeten meer naar buiten vertelde ze...zo bloot mogelijk (in bikini !!!!!) zodat de zon ons via de huid vit D kan geven. Niet tussen 11 en 3 uur want dan moeten we slip, slap & sloppen of zoiets (zonnecream, zonnehoed en kleding) maar voor en na die tijd is het goed! Een heleboel kwaaltje worden met een goede dosis vit D verleden tijd.

Goh mijn mond viel bijna open van verbazing.....

Meteen zag ik- en ik denk ook andere collega's- ons binnenplaatsje met allemaal oudjes in bikini's en zwembroeken voor me.....( ik neem er af en toe wel eens een paar mee aan de hand om aardbeien te proeven of aan de bloemen te ruiken maar in badkleding is natuurlijk een heel ander verhaal).
Ben benieuwd wat we met deze info gaan doen.....

.....maar ik zit voortaan met een iets minder schuldgevoel met mijn boek onder de parasol!

Om 22.45 was ik weer thuis.....ik was een beetje misselijk van de vermoeidheid maar na een goede nachtrust kan ik er weer tegen.

Vandaag de keuken in want we krijgen vrienden te eten. Vrienden die enorme kookliefhebbers zijn en waar we zelf altijd een heel lekker diner voor geschoteld krijgen. En ja dan moet je zelf ook iets culinairs terug doen natuurlijk.....

Had nog een paar kerst menu's uit de libelle gescheurd toen ik in NL was en die komen nu van pas. 'T was ff zoeken naar kastanjes in de winkel maar na vanavond weet ik hoe die zelfgemaakte kastanjepuree zal smaken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achter wil laten.
Klik op pijtje en kies voor Naam/URL.
vul je naam in en URL als je een weblog hebt.
Klik op doorgaan.
Klik daarna op reactie plaatsen
Dank je wel.....